Wydarzenia

Akademia Wynalazców laureatem konkursu Kampania Społeczna Roku 2014

Dodano: wtorek, 26 maja 2015 08:51

Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha, program edukacyjny dla gimnazjalistów, otrzymała nagrodę główną w kategorii programy edukacyjne firm (CSR)

Jury nagrodziło projekt między innymi za jego długofalowość, spójność i integrowanie różnych środowisk - młodzieży szkolnej, studentów i kadry naukowej. Kapituła konkursu doceniła także znaczenie edukacyjne Akademii Wynalazców, której głównym celem jest zainteresowanie młodzieży przedmiotami technicznymi, co może skutkować w przyszłości zwiększeniem kadry inżynierskiej w Polsce oraz przyczynić się do promocji uzdolnionych, młodych osób. Do konkursu została zgłoszona IV edycja programu, która odbyła się w roku 2014.

To dla nas zaszczyt, że Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha znalazła się w gronie najlepszych kampanii realizowanych w Polsce. Od 2011 roku, kiedy odbyła się pierwsza edycja, w programie wzięło udział 6000 gimnazjalistów, którzy zgłosili 300 projektów wynalazków. Jesteśmy pod wrażaniem umiejętności młodych ludzi, którzy z dużym zapałem i w sposób kreatywny potrafią wykorzystać wiedzę teoretyczną w praktyce – powiedział Łukasz Kałucki, koordynator Akademii Wynalazców im. Roberta Boscha.

W Polsce Grupa Bosch jest obecna od roku 1992 i jest reprezentowana przez 3 spółki: Robert Bosch Sp. z o.o., Bosch Rexroth Sp. z o.o. oraz BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Sp. z o.o., Bosch prowadzi w Polsce działalność w 4 lokalizacjach: Warszawie (siedziby spółek), Wrocławiu, Łodzi i Rzeszowie (fabryki). W 2013 roku Grupa Bosch w Polsce wygenerowała obrót w wysokości 2,5 mld złotych i zatrudniała ok. 1000 pracowników. W latach 2014 i 2015 Bosch został wyróżniony tytułem TOP Employers Polska dla najlepszych pracodawców w kraju.

źródło: materiały prasowe Bosch