Wydarzenia

Afriso od 20 lat na polskim rynku

Dodano: czwartek, 12 maja 2011 09:16

AFRISO w przyszłym roku obchodzić bę­dzie 15 lat na polskim rynku... "Mówmy raczej o już ukończonych 20 la­tach, a nie nadchodzących 15. Mój pierwszy kontakt z firmą AFRISO miał miejsce podczas targów ISH we Frankfurcie nad Menem w roku 1991" mówi prezes Michał Kulicki.

"Wkrótce później pierw­sze produkty Afriso sprowadziłem do Polski. Obchodzimy więc już teraz 20-lecie AFRISO na polskim rynku" dodaje.

Motywem przewodnim działalności Afriso Polska jest hasło "Człowiek i Technologia". Od czasu użycia pierwszych prostych narzędzi, wynalezienia koła i okiełznania ognia, technologia nierozdzielnie towarzyszy człowiekowi. Mimo coraz większego uzależnienia od wytworów technologii, to w dalszym ciągu człowiek jest siłą napędową i kreatywną, a technologia służy do powiększania jego możliwości.

Realizując swoje motto Afriso Polska pragnie umiejętnie łączyć zdolności swoich pracowników z potencjałem dostępnych technologii. Przeobrażenia w firmie - uporządkowanie struktury marek i powrót do nazwy koncernowej - zbiegły się też ze zmianami w kadrze kierowniczej. Spółka zrezygnowała z usług Radosława Chałubińskiego i Artura Rychlińskiego. Obowiązki ich przejęli Justyna Gawlińska i Karol Białobłocki.

"Początkowo współpraca prowadzona była pomiędzy niezależnymi podmiotami. Pod koniec 1996 roku zaproponowałem partnerom niemieckim powołanie spółki - oddziału Afriso w Polsce. Spółka ta powstała w marcu 1997 roku."

"Początki Afriso w Polsce były dość skromne. W 1998 roku zatrudnialiśmy 4 osoby i zajmowaliśmy wynajęte pomieszczenia o powierzchni kilkudziesięciu m2. Przełomem w historii przedsiębiorstwa był dynamiczny wzrost sprzedaży w latach 1999 i 2000 oraz przenosiny do własnego budynku w Szałszy koło Gliwic w roku 2001. Inwestycja sprzed 10 lat świetnie się sprawdziła i właśnie przystępujemy do kolejnego etapu rozbudowy siedziby" mówi prezes Michał Kulicki.

Grupa Afriso rozwija się na terenie Niemiec od ponad 140 lat. Oddziały w innych krajach Europy Zachodniej mają kilkudziesięcioletnie tradycje. Jednak co do dynamiki zmian polskie Afriso zdecydowanie przoduje. A przy okazji tworzy szanse rynkowe, które mogą być wykorzystane przez wszystkie firmy należące do koncernu.

źródło i zdjęcie: ogrzewnictwo.pl