Ruszyła kampania społeczna "Zielone okno - wyrzuć rtęć ze swojego życia"

Od początku marca 2012 r. trwa kampania uświadamiająca istnienie w otoczeniu zagrożeń związanych z przemysłowym wykorzystywaniem rtęci, w tym również w branży okiennej. Organizatorzy liczą na wywołanie społecznej debaty na temat tego wyjątkowego metalu.

Ruszyła kampania społeczna "Zielone okno - wyrzuć rtęć ze swojego życia"

Jak wynika z badania zrealizowanego przez TNS OBOP na zlecenie organizatorów kampanii, Polacy niewiele wiedzą na temat zastosowań rtęci i jednocześnie bagatelizują jej szkodliwość. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na problem rtęci i jej występowania w najbliższym otoczeniu człowieka.

Poprzez szereg działań kampania prowadzić będzie edukację na temat negatywnego wpływu rtęci na zdrowie człowieka i środowisko naturalne. Będzie wskazywać działania, które ograniczają jej wykorzystywanie, a także promować bezrtęciowe technologie. Partnerami merytorycznymi kampanii społecznej "Zielone okno - wyrzuć rtęć ze swojego życia" są: Fundacja Nasza Ziemia, firma eco in oraz Biuro Informacji Toksykologicznej.

Na działania informacyjne składa edukacyjny film, konkurs dla producentów okien i deweloperów oraz akcja edukacji ekologicznej dla dzieci. W ramach kampanii rozpoczął się już konkurs, do którego zaproszeni zostali producenci okien oraz firmy deweloperskie.

W konkursie laureatami zostaną przedsiębiorcy, którzy produkują okna niezawierające szkodliwej rtęci oraz deweloperzy, którzy przy realizacji swoich inwestycji wybierają okna bezrtęciowe. Otrzymają oni certyfikaty "Zielone Okno - wyrzuć rtęć ze swojego życia". Nagrodzone firmy przez rok będą mogły umieszczać na swoich produktach logo "Zielone Okno". Dzięki temu oznakowaniu klienci będą mogli dokonywać bardziej świadomych zakupów.

"Firma eco in zaangażowała się w projekt, ponieważ bardzo ważny jest dla nas aspekt społeczny i ekologiczny naszej działalności. Nasz własny dział badawczy tworzy dla branży okiennej innowacyjne produkty, które nie zawierają toksycznej rtęci. Misją firmy eco in jest bycie ekspertem i doradcą dostarczającym producentom okien optymalne i kompleksowe rozwiązania technologiczne", powiedział Andrzej Szafranowski, członek zarządu firmy eco in.

Eco in jest producentem ekologicznych mas uszczelniających eco pur (dwukomponentowe szczeliwo poliuretanowe do szyb zespolonych), które nie zawierają rtęci. Na rynku producentów szyb zespolonych firma działa od ponad 15 lat i zaopatruje klientów w materiały, produkty oraz technologie stosowane przy ich produkcji.

Będąca partnerem kampanii "Zielone okno - wyrzuć rtęć ze swojego życia" fundacja "Nasza Ziemia" została założona w 1994 r. przez Mirę Stanisławską-Meysztowicz. Realizuje cele mające status pożytku publicznego, specjalizując się w obywatelskiej i ekologicznej edukacji. Fundacja koordynuje w Polsce kampanię "Sprzątanie świata", która jest częścią międzynarodowego ruchu na rzecz ochrony środowiska "Clean up the World". W ruchu tym uczestniczy blisko 40 mln wolontariuszy na całym świecie.

Biuro Informacji Toksykologicznej, które jest trzecim partnerem kampanii, powstało w 1995 r. przy Szpitalu Praskim pw. Przemienienia Pańskiego w Warszawie. Biuro wydaje ekspertyzy oraz prowadzi działania w zakresie profilaktyki zatruć ostrych i przewlekłych. Od początku istnienia w szpitalu ośrodka ostrych zatruć, czyli od ponad 30 lat, udzielane są tu także telefoniczne konsultacje toksykologiczne.

Więcej informacji na temat kampanii znajduje się w internetowym serwisie organizatora: zieloneokno.org.

źródło i zdjęcie: zieloneokno.org

Komentarze

FILMY OSTATNIO DODANE
Copyright © AVT 2020 Sklep AVT